torsdag 3 mars 2011

Vårmånaden Mars

Årstiden är vår, men det lär nog dröja ett tag innan vi får känna av någon vårvärme. I går sken solen och det slaskade i gatkanterna, det var länge sedan jag var så glad över snöslask!
Idag var detta vyn på framsidan, får se om det förändras till nästa vecka...


Maken och jag var i Gtb förra helgen och passade på att ta en sväng förbi IKEA. Där fyndade jag bland annat små krukor med örter. Eller rättare sagt, krukor med en torvklump och en påse frön. När vi kom hem i söndags så hällde jag vatten på torvklumpen och strödde på fröna.
Det var persilja, oregano och basilikafrön.



Idag, fyra dagar senare har det hänt en del i burkarna. Basilikan och oreganon har skjutit upp små gröna skott. Persiljan däremot är lite stillastående, den kan ha en liten längre startsträcka, jag får vänta och se :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar