torsdag 1 maj 2014

Vårarbete

Idag började maken arbeta med fortsättningen på trädäcket utanför altanen. Det var en rabatt utmed husväggen, plattor och gräsremsa som var svårklippt, så vi har funderat en tid över vad vi ska göra. 
Mitt dilemma var vad jag skulle göra av växterna i rabatten. 

Det löste sig när jag gick runt husknuten och såg denna rabatt
Den innehåller mer gräs än vad gräsmattan gör...där grävde vi ur allt och fyllde på med de "nya" växterna

Maken fick hjälp av sonen att snickra
Nu är hälften klart, trädäcket ska nästan fram till husknuten 
Det är skönt med långhelg och man hinner jobba av lite projekt. Jag har lovat mig själv, och maken :) att inga nya projekt ska påbörjas innan allt detta är klart. Jag hoppas att jag hinner med hela stensättningen i helgen också, nu är inspirationen på topp :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar