fredag 1 augusti 2014

Så glad

Har aldrig provat att odla gurka då jag antagit att de behövt växthus, men fick i år tag i en frilandsgurka... och den levererar!
På bara några dagar är det fler gurkor som vuxit till sig
Härlig känsla
Idag tog vi in den första
De var så klart den godaste gurka vi någonsin ätit :)

Var på Löddeköpinge plantskola på väg hem från Malmö och shoppade då med mig detta fina ägg med tillhörande fot
Passar så fint in på det svarta bordet, ska nog måla foten svart på rostbollen, så den passar in lite bättre
Även en liten buddhafigur fick följa med hem
Den passar så bra in i mitt svarta hörn
Jag köpte även med mig en växt, hittade en otroligt söt vit violruta
Vet inte riktigt var den passar in bäst än

Annars är det inte mycket som blommar hos mig, höstanemonen är dock alltid så vacker den här tiden på sensommaren
Även den mörka dagliljan blommar fint nu
Citrusplantan har satt nya blommor, de förra torkade nog i värmen då vi var på semester. Får se om det blir några frukter av dessa 
Solen och det härliga vädret fortsätter, dock har temperaturen sjunkit något och det är väldigt behagligt att vara ute

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar