lördag 10 juni 2017

Trädgårdsjobb

Nu har vi påbörjar arbetet på framsidan, det nya är lådan och spaljén 
På baksidan ha spaljerabatten förlängts 
Här är det skuggväxter som gäller 
Mycket hosta och annat som klarar lite mer än halvskugga💚
Jag har även jobbat på i trädgårdsrutan, har flyttat det uppstammade krusbäret till rutan, krusbäret står längts till höger i inhägnaden 
De gamla odlingslådorna är utbytta mot nya och invändigt täckta med duk, locken hade jag kvar och de funkar ännu
Morot, sallad, rödbeta och sockerärtor är planterat 
Ser fram emot årets odlingsssäsong 
Pergolan i kvällssol, vinet är på och G även så Blåregnet
Maken har snickrat ihop en jättebra planteringslåda till trädäcket på baksidan, nu gäller det bara att komma på något bra som kan växa där
Vid hörnet växer murgröna, vildvin och kaprifol bra
Renshinken flyttar sig visst inte själv heller...
På framsidan har grabbarna i familjen påbörjat det grova jobbet med att förändra trädgårdens utseende,
All gräsmatta ska tas bort och sedan ska singel läggas dit

Trädäcket blev klart förra sommarn, men i senvåras var odlingslådan och spaljén klar
Rabatten som jag anlade förra året är kvar, dock är ormhasslet dött och måste bytas ut
Finns lite att fixa och trixa med här
Kul att ha lite före bilder, 
Här är andra sidan på vår snygga spaljé på framsidan
min lilla trädsamling, frösådd gran och kastanj, funna lönngroddar och tjuvade rönnsumakskott från min skola
Vädret har varit bra rent trädgårdsmässigt sett, jag gillar när det öser ner regn över mina plantor, särkilt när de är i behov av det 💚



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar