tisdag 23 november 2010

Extra tid!

Kvällen skulle tillbringats på arbetet för en arbetskväll, men då jag och sonen kom hem från badet meddelade maken att det blivit inställt på grund av snön och den yrande vinden. Jag och de flesta av mina arbetskamrater har 15 minuters bilväg till arbetet så det var bra uttänkt att ställa in så vi kan ta oss till arbetet ordentligt imorgon.
Jag passade på att stoppa in tvätt i maskinen och sedan försöka fota lite på framsidan, trots mörkret. (Annars glömmer jag när snön låg till nästa vinter. En del människor kommer precis ihåg hur vädret varit från den ena årstiden till den andra från år till år, men jag hör inte till den kategorin ;)
Växterna vid entrédörren är frusna och täckta av ett tunt lager snö
På trappen står två krukor kvar som nog skulle mått gott av att komma in i garaget. Men ibland är det svårt att hinna med i gränslandet mellan höst och vinter, och i höstas var dessa växter väldigt fina på trappen...
Vid plattorna på framsidan står möblerna kvar, men det är meningen för det kan ju bli soliga dagar även i vinter då en varm kopp kaffe kan avnjutas ute i den friska luften.

Sen är det ju inte fel att komma in i värmen och tända lite ljus :)
(kostnaden för värme- och blockljus är hög året runt i detta huset, men når sin kulmen från oktober till februari)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar