torsdag 11 november 2010

Grönskan finns...

Ja, inte i vår trädgård, men på Universeum i Göteborg finns både värme och grönska!

Under barnens skollov tillbringades en helg i den sköna staden Göteborg.

Det finns många roliga djur att se på, till exempel fåglar

och små färgglada grodor.

Fiskarna är också färgranna och har en underbar miljö,
en dröm för mig som önskar en damm i trädgården


Sonen hade dock ganska bråttom genom växt- och djurriket eftersom experimentdelen med polisbilen hägrade, han fick köa en stund innan han fick möjlighet att sitta i bilen och trycka på alla knappar :)

Snön har nu återigen lagt sig över gräsmattan, vilket i och för sig är bra för då syns ju inte alla löven som ligger kvar...
äpplena hänger också kvar på trädet. Det var första året som trädet gav äpplen så jag glömde bort att plocka in dem. Men förhoppningsvis får fåglarna glädje av dem i vinter.

Jag var inte riktigt beredd på att det redan skulle komma snö nu (igen), hösten har försvunnit alldeles för fort och jag har inte riktigt hunnit med trädgården som jag skulle önskat.

I helgen hann vi i alla fall måla och spika upp fodren runt fönstren på framsidan så att huset är lite mer vintebonat, även på utsidan (ganska viktigt har jag hört sägas ;)

Nu är det snart helg igen, maken är borta på mässa i Malmö och kommer hem på lördag kväll.
Dottern tränar hockey fredag kväll och spelar match lördag kväll. Så vi får mysa till det efter makens hemkomst och dottern match. Det är ju maken som är gourmetkocken i familjen men jag och sonen får väl göra en kraftansträngning med maten till lördagskvällen. Sonen hjälper ju gärna till som tur är :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar