onsdag 3 augusti 2011

Luktärtorna blommar tacksamt och ger frodiga blommor till buketten till altanbordet. Doften är fantastisk och jag älskar att köra ner näsan bland blommorna :)

Den svarta liljan har slagit ut och blommorna är helt bedårande, stora och mörka!
Efter att maken slutat arbetet packade vi ihop det vi behövde för några timmar på sjön. Kelly var med igår då vi lade i båten och var inte så rädd eller nervös som jag trodde hon kunnat bli över motorljudet och bensindoften. Idag var hon hel cool och satt en sstund på bänken innan hon lade sig ner föfr att sova. Hon sov under hela tiden då vi fiskade men när vi var på väg att packa ihop vaknade hon så det var vältajmat.


Maken fick en liten gös och en mini aborre på kroken...

jag lyckades få en mört på kroken, vi fotade de små fiskarna innan de åkte tillbaka i sjön.

Idag har jag lagat lite mat, det blev två pajer, en skaldjurspaj och en med västerbottenost och så gjorde jag en lasagnette (eller makaronilåda som maken kallar det ;)

Jag tog fram en låda med kräftor ur frysen som vi ska frossa på tillsammans med pajerna imorgon. När vi kom hem från sjön var pastarätten klar och det var bara att sätta sig till bords.


Jag gick och satte mig med en martini i martinihörnan efter maten. Såg då att taklökarna som jag stoppade ner i en stubbe har tagit sig bra

Det lilla hjärtat gör sig bra vid de mossiga stenarna



Nu är förhoppningen att vädret blir bra även i morgon så att det blir en liten fisketur igen
:)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar