söndag 20 juni 2010

Äntligen!

Ett delmål med trädgårdsarbetet i år var att få upp en armeringsmatta som spalje vid planteringsrutan. Idag var dagen D. Mattan skulle upp.
Detta är en före bild...
och detta är en efter bild! Nu kan jag binda upp tomaterna ordentligt. Även potatisen fick en bra "vägg" att stå vid. Jag har planer på att mura upp odlingslådor och då kanske det blir en låda längs med spaljen. Pallkragarna är bra men de läcker jord och torkar isär, så när de ger med sig byter vi till murade lådor. Tills dess hinner jag nog tänka ut hur det ska planeras på bästa sätt :)

Efter att armeringsmattan klippts till för att passa måtten blev det en del över. Den placerade vi som staket vid ingången på framsidan. Växterna där har en förmåga att välla ut över gången, så förhoppningsvis håller staketet växtera mer upprätta.

2 kommentarer:

  1. Roligt att hitta till en blogg som inte verkar vara så gammal eller har du kanske haft en annan tidigare?
    Skoj att du även hittat till min trädgårdskompis Linda. Ha de bra o lycka till med staketet.

    SvaraRadera
  2. Hej Ika!
    Detta är min första blogg, lite trevande och datortrixande :)
    Kul att följa din blogg med ombyggnad och renovering av ert fina hus.
    Är väldigt dålig på att ge kommentarer men hoppas på att bli bättre på det när bloggvanan förbättrats.
    Visst har Linda en händelserik trädgårdsblogg, med tre små barn och allt vad det kräver, det är storartat!

    Lycka till med fortsättningen av huset!

    SvaraRadera