måndag 17 januari 2011

Dagarna går...

Redan en vecka har passerat på nya arbetet, ord som definierar veckan är virrighet, oplanering och härliga bekantskaper! Vikariatet sträcker sig till skolavslutningen så jag har som tur är tid att lära mig hitta salar, material och lära mig alla nya namn :)

Temperaturen ute nu är 4 plusgrader med tillhörande slask och modd...
Jag hade känt mig väldigt nöjd med att snön försvinner om vi varit i slutet av februari, nu är det nog ganska många bakslag kvar att vänta innan våren är här. Snön och minusgraderna hade gärna fått vara kvar en månad till, allt är ljusare, barnens kläder torrare och promenaderna är enklare då.
Samtidigt är det skönt att se att snön förvinner från möblerna på framsidan och att det kanske finns en möjlighet att sitta där med en kopp kaffe snart.

Denna bild är tagen i december, snömängden har redan minskat drastiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar