tisdag 4 januari 2011

vinter, vinter, vinter...

Idag har det snöat nästan hela dagen. Det känns som om trädgårdssäsongen ligger väldigt långt borta...
som tur är finns det lite växter inomhus som blommar,
här är en av min vita orkidéer som har många knoppar och blommar länge, en väldigt tacksam växt

Här är en fjärilsorkidé, som jag fick av elever och föräldrar då jag slutade mitt vikariat före jul.

Närbild, kul med lite annan färg. Jag köper oftast vita blommor själv.


Här är en söt liten kruka som jag fick av en vännen J som var på besök igår. Krukan är klädd med näver och i är det krokus.

Om inte en så avlägsen framtid (2månader kanske... ;)
Så sticker de upp ur rabatten :)



Jag passade på att köpa tidningen Allt om trädgård när jag var och handlade
för att få extra inspiration, den här tiden på året har jag alltid mycket ideer, önskemål och tankar om trädgården, Det brukar sina med orken i mitten på sommaren då jag märker att jag inte hinner med allt jag vill...
Men det är ju tanken som räknas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar