onsdag 16 februari 2011

Skön ledighet

Barnen och jag njuter av sportlovet och ledigheten. Vi har inga större aktiviteter planerade utan tar dagarna som de kommer. I måndags var jag och dottern på shoppingtur i stan och i tisdags var jag och handlade en sväng med sonen.
Idag har vi varit på bio och sett filmen Trassel, en rolig film som vi uppskattade alla tre :)
Maken for till Stockholm på arbetsresa idag och återkommer på fredag och då ska vi gå och bowla.
Tidigare i vintras flyttade vi fågelmaten till den mer skyddade baksidan och det har verkligen gett resultat i form av många fåglar och fler arter som vi ej sett här förrut.
Olika sorters mat för att traktera många olika sorters fåglar.


En del äter på höjden...

och andra håller till på marken...
Här har vi ett gäng domherrar


det är första gången sedan vi flyttade in här -97 som jag sett domherrar här,
det har varit rena himmelriket för mig att spana på fåglar denna vinter :)
Här ser man tydligt skillnaden på honor och hanar



herrarna är otroligt färggranna


* * *
* * * * *
* * *

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar