fredag 11 februari 2011

Sportlov!!!

Idag har jag varit ledig och klarat av en mängd ärenden, skjutsat min mamma till affären och hälsat på eleverna som jag hade i höstas. Det är roligt att träffa dem igen och se att de mår bra.
Nu har jag och barnen en veckas välbehövligt lov. Det har ju blivit vinter igen så då får det väl bli lite vinteraktiviteter nästa vecka, blandat med bio och bad.
Förra helgen var jag och vännen A-K iväg på äventyr med barnen. Vi var på zooliv på Borås djurpark under lördagen och där fick vi vara djurskötare för en dag. Barnen fick detta av oss i julklapp, men vi vuxna var minst lika intresserade som barnen. Vi fick ordna mat till pingviner, tigrar, städa hos bufflar och elefanter och mata sebramangustrar bland annat. Ett stort tack till Lena som tog så väl hand om oss under dagen, det var en fantastisk upplevelse!
Vi fick gå in i tigerhägnet och lägga ut köttet till tigrarna,
de var dock inte ute under den tiden... :)

och vi kollade in de vackra lejonen.


Nu ska jag sätta mig och njuta av ledigheten vid brasan!

* * *

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar