måndag 14 februari 2011

Vinterträdgård

I söndags tog vi tillfället i akt och gick ut i det fantastiska vintervädret.
En liten runda i trädgården visar att det händer saker med växterna fast det fortfarande är vinter.
Detta är min lilla magnolia som har fört en liten borttynande tillvaro under de senaste två åren.
Den har inte blommat och den har växt väldigt lite. Jag vet inte vad jag gjort för fel men något är definitivt fel. Nu såg jag att det var små knoppar på den men vet ej om det är blomknopp eller löv. Jag vågade inte dra av rimfrosten utan får vänta några dagar och sedan gå ut och kolla den igen.

Jag köpte en hortensia som jag hade i kruka förra sommaren och när hösten kom planterade jag den vid förrådet utan någon större förhoppning om att den skulle överleva.
Men under söndagens inspektion såg den ut att vara vid liv med anlag till blad. Jag hoppas att den klarar våren och trivs där jag satt den.

Under söndagspromenaden passade jag på att föreviga de vackra vinterträden.
Jag brukar alltid glömma att ta med kameran så nu fick jag passa på.

Snart står solen så högt att den når över träden, men det är väldigt vackert även när den strålar igenom dem.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar