måndag 23 januari 2012

Nu har vi fått lite snö, det är väl bra att det kommer nu i januari så vi kanske slipper i mars...


I lördags var grannarna i arbetstagen och sågade ner ett klarbärsträd vid tomtgränsen. Det skuggade vårt nya trädäck kvällstid och grannarna som var över en kväll i somras konstaterade själva att så kunde vi ju inte ha det. Tack H och P!


Detta är en bild jag tog i augusti då jag började fundera på hur jag ska forma till en mysig frukosthörna här. Man ser grannträdet lite i bakgrunden, det var både brett och högt
Nu behöver jag komma på ett mysigt vind och insynsskydd som går att förankra i bland berghällarna :)
En böjd armeringsmatta flätad med grenar ...eller klädd med växter...eller täckt med vassmatta...
eller kanske stolpar med snickrat rutverk för växter... ja det är mycket att tänka på
Nu har listan börjat formas på saker att arbeta med i vår och sommar



  • rabatt vid spaljén


  • gräva damm


  • fixa frukosthörnan


  • ordna med stenar i slänten


  • gräva ur gräsmattan för en mur


  • ...

nu får jag nog sansa mig lite, annars blir det så mycket att flytta över till nästa års lista...


:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar