måndag 16 juni 2014

Gult och blått

Solen och den molnfria himlen
 Vädret i helgen har varit fint men ganska blåsigt. Vi gjorde klart stenpartiet 
De stora stenarna gjöts fast till en trappa
Hundarna och barnen satte fot- och handavtryck i cementen
Jag satte taklök i de djupare skrevorna
Min järngryta har rostat sönder och har en spricka vilket gör att jag inte kan fylla den med vatten. Hittade då en bild på nätet som jag inspirerades av, en mindre vattenbehållare sätts ner i grytan och sedan fylls sidorna på med jord för plantering. Jag satte ner ett gräs som jag hade hemma och plockade mossa som lades bredvid svarta stenar. 
Får väl se om jag planterar några andra växter istället för mossan och stenarna 
Vi hann även klippa syrenhäcken mot grannen, som kom med den geniala idén att byta ut den till en tujahäck. 
Jag målade klart odlingslådorna, från rött till gråsvart 
Klematisen har en fantastisk blomning 
Så fin


Alpklematisen på andra sidan är inte lika kraftig 
Men den är på god väg :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar