onsdag 16 juli 2014

Bänken klar

Efter att ha sågat och putsat lecablocken och laserat plankorna är nu bänken klar
Den passar bra att både sitta och ställa diverse saker på, såsom blomkrukor och kaffekoppar :)
Det är alltid bra med sittplatser på olika ställen då man ibland vill ha sol och ibland skugga
 På dagarna är det alldeles för varmt inne på altanen, där är det skönt att sitta på kvällen. 
Vi fortsätter med färgerna svart och grått. Jag hade en fundering på att lasera terassen grå men kom på att jag nog kan vänta tills det blir naturligt grått. Just nu är det trappsteget till dotterns rum som sticker ut mest
När jag ändå höll på att måla så började jag med ännu ett projekt 
Jag ska lasera halvpallarna och montera ihop dem till ett soffbord. Förhoppningsvis ska maken och jag lyckas gjuta en bordsskiva i cement oxå... Inget vi provat på förut :) sen är det bara att sätta på hjul på skapelsen så vips är bordet klart... Eller inte så vips kanske ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar