tisdag 8 juli 2014

Trädgårdsarbete

Jag har en rabatt som länge varit ett sorgebarn. Det är mer gräs där än i gräsmattan och efter att jag gjorde om rabatten i våras så invaderades den av mördarsniglar. Vi delar rabatten med grannen och deras sida är så tät och fin. Jag har tidigare fått både hosta och ormbunksplantor av grannen som jag skulle ha till en annan rabatt ( som jag inte ens börjat gräva på än :) 
Plockade alltså upp de dahlior och astrar som sniglarna kalasat på och flyttade runt andra växter för att sedan sätta dit hosta och ormbunksplantorna.
De stora fina ormbunkarna är grannens,
Mina ser ut så här...
Risiga små knytten, delade en jättestort planta och klippte sedan ner dem för de var risiga och glesa, förhoppningsvis tar de sig bra hör i rabatten
Har även fått denna ljusa hosta av grannen tidigare i våras.

Orkade även i värmen att såga till och få upp hyllorna på altanen. Passade bra till några av mina semesterfynd från Finland och så I- phone- dockan så klart, för alla sköna musikkvällar på altanen :)
 Det är ju rätt varmt på altanen nu när det är cirka 25-30 grader ute, då sitter vi på nya trädäcket och njuter av de fina sommarkvällarna
Våra hundar lider i värmen, så idag inhandlades en pool till dem
De var ofantligt skeptiska men tyckte nog att det var skönt att bli svala efter doppet :) hade tyvärr inte kameran tillhands vid premiärdoppet men hoppas kunna dokumentera vid ett annat badtillfälle :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar