söndag 12 september 2010

höstblommor

Det är inte mycket som blommar i trädgården nu, men kan man glädjas åt det lilla så har man mycket att glädjas åt. Jag har knappt varit ute i trädgården senaste månaden. Det är dags för en riktig höstrensning snart. Gårdagen ägnades åt garagestäd och resor till soptippen med allt skräp som var kvar efter badrumsrenoveringen. Vi hann även ta upp båten och städa ur den på eftermiddagen.
Här blommar höstanemonen som jag fick av snälla M för något år sedan(med en helvild iris i bakgrunden)
En röd klematis med några blommor kvar...


och en vit klematis som fortfarande ståtar med fina blommor


Vårt äppelträd har inte gett frukt på 10 år, vi fick det i bröllopspresent för 11 år sedan och jag har nog inte kunnat klippa och hantera det på rätt sätt. Men nu har jag fått experthjälp av Herr J och han har gjort det bra och det är mycket äpplen i år!


Vildvinet börjar få sin underbara höstfärg, jag gillar denna årstiden :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar