onsdag 7 april 2010

Vårstädning!

På framsidan har vi en långsmal rabatt som vi går förbi varje dag. Nu när snön har smält syns allt arbete som jag inte gjorde i höstas... :) löven ligger i drivor och allt ser allmänt risigt ut.

I helgen gjorde vi en hel del men rabatten hanns inte riktigt med. Vi storstädade i garaget med tillhörande förråd och satte upp nya hyllor för bättre förvaring och så shoppades det vårskor till Mellan A och Lille A. I går var första arbetsdagen efter påsken och dagen avslutades med ett personalmöte, så då var det inte heller mycket tid över för trädgårdsarbete.
Men idag kom vi hem vid halv femtiden och vädret var så skönt, solen sken inte men temperaturen var behaglig. Efter en glass i de nya trädgårdsmöblerna tog barnen fram sina nya sparkcyklar och jag letade fram trädgårdshanskar, korg med tillhörande vagn och så drog jag igång. Jag har mestadels rosor och lavendel i rabatten och lavendeln blir ganska spretig vid gången så den brukar jag klippa ner. Det är säkert fel tid att klippa nu men jag brukar gallra och klippa då det passar mig mer än växterna...rosorna väntar jag dock med tills björken har musöron :) Här är rabatten från garagegången sett, längst bort i bild min lille medhjälpare, Lille A som brukar klippa allt som kommer i hans väg, ibland till mammas stora förtret ;)


Här är rabatten färdigrensad och nedklippt, nu kan jag kliva förbi rabatten med lite lättare steg och njuta av alla lökväxter som är på väg upp.

Till exempel denna söta lilla krokus

Det var lite trögjobbat eftersom jag bara kan arbeta problemfritt med högerarm då vänster fortfarande är gipsad :( men datum för gipsborttagning är klar, jag blir en fri kvinna på valborgsmässoafton... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar