söndag 25 april 2010

Veckor går fort!

I veckan har jag inte hunnit med trädgården alls :(
Det har varit möten på kvällarna, studiebesök med arbetet och bokklubb bland annat och en frånvarande make. Stora A har varit på arbetsresor i Danmark och Stockholm och i fredags tog jag tåget upp till Stockholm där maken mötte mig och så spenderade vi en skön helg i storstaden med mycket strosande,shopping och god mat.
Imorgon slutar jag tidigt och då ska jag åka och hyra en släpkärra för att forsla bort allt ris efter björkarna. Det är några dagar kvar innan gipset ska bort men jag provar att jobba på med den gipsfria armen. Maken slutar vid 17 och kan då hjälpa mig lasta av vid tippen, förhoppningsvis räcker det med två resor så vi blir av med högen. Sen får vi koncentrera oss på att måla klart förrådet så vi kan stapla upp veden på baksidan. Just nu ligger det en stor hög på gräsmattan och ser skräpig ut. Gräsmattan är ju inte i behov av klippning just nu men det kan ju ändras fort om värmen infinner sig :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar