söndag 5 december 2010

Andra advent

Helgen har varit lugn och skön. Frukost vid 10 tiden både lördag och söndag, där vi avnjöt kokt ägg, sill, senapsgriljerad skinka, bröd, rödbetssallad och köttbullar. Dottern hade hockeymatch i Skara, maken körde henne och några till i laget. Jag och sonen åkte med vännen M till väring där vi besökte Butik Östergård. Jag kom hem med två guldkulor, till sovrumsfönstret, och några ljus... kan jag aldrig få för många av!

När maken och dottern kom hem vid sju lagade maken middag som avnjöts framför tv;n. När barnen var i säng avslutades kvällen med en omgång alfapet.

Jag brukar för det mesta klå maken i detta spel(dock inget annat..) men kombinationen av bokstäver var hopplös, jag ledde stort med fick nöja mig med oavgjort efter att poängen dragits av för de bokstäver jag hade kvar.


Söndagen har varit avkopplande. Dottern åkte skridskor med en kompis och maken ,sonen och jag åkte till Skövde för att shoppa lite. Det var ganska mycket folk men det kändes inte trångt och köerna var lagom långa. Det blev dock inga julklappar köpta... det är nog bra att åka och handla utan barn då :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar