fredag 3 december 2010

Helg igen!

Veckan är till ända. Måndagskvällen skulle tillbringats på möte med föräldrföreningen på dotterns skola. Jag kände mig dock rätt risig med en kärv hals och ett tungt huvud, så jag stannade hemma och vilade. Under tisdagskvällen var jag och arbetskamraterna på Lugnås observatorium för allpersonalkonferens. Onsdagskvällen var hemmavid men påbörjades med ett besök från Murar´n, en butik med kaminer. Vi har varit och tittat på en kamin från contura som vi skulle vilja ha i vardagsrummet och killen från företaget kontrollerade vår takhöjd och lutning för en framtida installation.
Detta är kaminen vi har tänkt oss.



Torsdagskvällen tillbringades med två goda vänner där jag och L grattade A-K till hennes nya tjänst. Vi käkade räkmackor från fiskaffären och drack rieslingvin (dock inte för mig som körde :) och till detta avhandlades en mängd samtalsämnen mellan himmel och jord!
När vi skulle åka hem kollade vi in Fam. Y´s upplysta björk, vackert klädd i rimfrost. Det finns fördelar med kylan, naturen är fantastiskt vacker!


Imorgon är det lördag = sovmorgon! Dottern har hockeymatch i Skara, så dit åker hon med pappa. Jag och sonen åker med Goda vännen M, för att besöka butiken Östergården i Väring. Det ska bli kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar