onsdag 22 december 2010

Äntligen ledig!

Senaste veckorna har bara rusat förbi. Jag har inte hunnit med något hemma.
Fjärde advent ägnades åt lite julshopping och skolarbete, de sista elevbedömningarna skulle skrivas. Men jag hann i alla fall ta ett kort på de fyra tända ljusen.
Efter sista arbetsdagen ägnades tisdagen åt att hitta julgran. Jakten gick inget vidare, det fanns några stackars granar kvar hos de två försäljare som jag hittade. De var knubbiga nertill och saknade grenar upptill eller så var de smala och taniga så att jag skulle behövt binda samman minst tre för att det skulle sett ut som en vettig gran. På tisdagskvällen tog maken och jag beslutet att försöka finna en plastgran istället.
Efter att ha besökt tre affärer under onsdagen där plastgranarna var slut fann jag och barnen denna gran på Karlssons, det var inte mycket att fundera på i det läget.
Granen hamnade i vårt vardagsrum!
För barnen var en jul utan gran inget alternativ och inte för mig heller faktiskt.
I år var temat silver, vi brukar alltid ha rött och guld i vår gran men i år var jag sugen på att byta till något annat.
Detta blev resultatet, granen blev lågmäld, lugn och rogivande.
Silverkulorna gör inte mycket väsen av sig :)

Det ska bli intressant att se om barnen kommer sakna de gamla julgransdekorationerna, än så länge har jag inte hört några kommentarer.

Nu är alla klapparna inhandlade och imorgon köper jag och maken julmaten och städar det sista som är kvar att göra. Sedan är det traditionsenlig skinkmacka hos svågern och svägerskan på kvällen, dan före dan. När vi kommer hem därifrån brukar vi griljera vår skinka och smaka på den. Sen är allt klart för att fira en
God Jul

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar