fredag 20 maj 2011

Anhopning...


Jag har odlat och köpt på mig växter som anhopats på altanen. De hoppar visst inte ner i krukor eller jord av sig själva...

Jag har inte riktigt haft tid eller ork med trädgårdsarbetet i veckan, men idag tog jag mig i kragen och påbörjade arbetet med att placera ut alla växter i trädgården.


Först beundrade jag vår härliga syrenhäck...



den blommar och dofter alldeles fantastiskt

även magnolian är på gång, äntligen!


här har jag ännu en fin liten växt som jag fått av herr och fru T.

Vet dock inte namnet på denna raring heller...


Här har några av plantorna från altanen hamnat på rätt plats.

Jag var med sonen på Lidköpings sjukhus igår och på vägen hem passade jag på att gå en snabb sväng på Lidens handelsträdgård,

och det går ju inte att komma ut tomhänt...


Här har tomatplantorna från Kinnekulletomater hamnat i större krukor


Vi har haft vindruvan i två år och den har bara släppt iväg långa rankor men i år är det små fruktställningar på gång! Härligt :)


I helgen är det trädgårdsarbete som gäller, gräsmattan ska klippas bland mycket annat. Maken och jag ska hjälpas åt och förhoppningsvis hinner vi med en familjerunda på golfbanan också.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar