söndag 1 maj 2011

Valborg och första maj!

Valborgsmässoafton firades i Askersund hos goda vänner där vi avnjöt god mat och gott sällskap. Efter middagen gick vi ut för att se motorcykelkaravanen som gled genom Askersund.




Idag hade jag tänkt arbeta i trädgården men det var väldigt kallt så jag drog mig för att gå ut. Dottern var med en kamrat och de var på vårmarknaden. Sonen var lite däven igår och när vi kom hem från Askersund så hade han 39 graders feber. I morse när han vaknade var han lite prickig och dessa har ökat i antal under dagen. Stackarn har vattkoppor och får vara hemma från skolan hela veckan.


På eftermiddagen klädde jag på mig ordentligt och gick ut. Jag hade bestämt mig för att städa altanen. Gick även en runda i trädgården.

Grannens klarbärsträd har börjat blomma och står som ett vitt skimmer.


Magnolian är på gång med knoppar med den står nog väldigt utsatt för det händer inte mycket från den ena dagen till den andra. Alla magnolior i området står i blom men inte den i vår trädgård.


Sparrisen är på god väg i alla fall!


På framsidan har narcisserna slagit ut och de doftar fantastiskt gott.


Äntligen så blev altanen städad, den ligger mot norr så det dröjer länge innan temperaturen är njutbar där. Men jag paltade på mig och fick arbetet gjort idag. Det känns skönt.


På bordet står mina fina små oljelampor som jag köpt på Moas Lovely Things
De förgyller kvällarna så fint.




Den här veckan blir lite ostrukturerad eftersom sonen är sjuk. Vi får hjälp av far- och morföräldrar och så får jag arbeta en del hemifrån På torsdag och fredag får maken arbeta hemifrån för då åker jag på specialpedagogisk konferens i Göteborg. Kanske hinner jag in en sväng på Liseberg och trädgårdsdagarna där, det vore väldigt kul.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar