tisdag 24 maj 2011

Fara med trädgårdsarbete...

Vi hade mycket planer för trädgården i helgen. Maken klippte gräset, vi satte kant vid den blivande rabatten, jag rensade i rabatterna och maken grävde ur och plockade bort alla plattorna vid det blivande trädäcket.

På lördags eftermiddagen åkte hela familjen till golfbanan och gick nio hål. Vi hade sedan planerat att åka till stadens indiska restaurang för att köpa med mat hem. Jag fick istället åka med min mamma och hennes sambo till akuten i Skövde, då sambon ramlat under en promenad och landat på ansiktet. Vi blev sittande där till 23.30 på lördagskvällen och L. blev kvar på sjukhuset över natten.

Under söndagen fortsatte trädgårdsarbetet, i alla fall tills jag tog yxan och gav mig på en stubbe, yxan hamnade dock i min vrist efter några hugg istället för stubben...

Det blev ännu en kväll på akuten, denna gång till strax före tre på natten. Jag fick då åka hem med nio stygn, tre invärtes till muskeln som gått av och sex yttre till den glipande huden. Ett stort tack till min hjälpsamma tålmodiga make. Jag har avlagt ett löfte att aldrig mer röra yxan:)


Nu två dagar efter ingreppet är jag mindre rörlig än vanligt, jag har dock arbetet vilket resulterar i svullnad och värk. Men det finns ju tabletter för sådant:) Mina barn är så duktiga och eleverna på skolan är så hjälpsamma. En elev tyckte dock att jag varit ett klantarsle..:) Jag kunde inget annat än att hålla med!

Jag hann heller inte ta några kort i trädgården i efter helgens arbete, det händer mycket nu. Nu ser maken och jag fram emot långledigheten nästa vecka då vi planerat att bygga soldäcket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar