fredag 13 maj 2011

Det frodas i rabatterna

Det blommar i trädgården, bland annat gulltöreln


Jag har även en annan gul fin växt som jag dock inte vet namnet på. Jag har fått den av herr och fru T. De har väldigt mycket olika växter som de gärna delar med sig av.


Det har äntligen regnat lite i veckan, det var välbehövligt, växterna slokade i rabatterna. Jag har även fått hjälp av herr B. med de sönderfrusna rören från julaftonsnatten så att utekranen fungerar igen. Jag tittade på film natten till julafton då jag hörde ett konstigt ljud från garaget, röret hade sprungit läck och vattnet sprutade i garaget. Då stängde vi bara av huvudkranen och så kom herr B. på julaftonsmorgonen och hjälpte oss koppla loss de läckande rören från övriga vattennätet så att vi hade fungerande vatten inomhus. Men nu när vädret är strålande så är en fungerande kran utomhus ett måste och det fixade herr B. galant!
Jag har hunnit fylla år i veckan också, 41 blev det i år och den lila syrenen blommar! Den vita har dock inte kommit så långt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar