onsdag 8 juni 2011

Studentbal och aklejor

Vår lilla brudnäbb har blivit stor och det var idag dags för hennes studentbal, jag fick den stora äran att hjälpa till med frisyren. Hennes klänning var fantastiskt vacker och hon vill ha en enklare håruppsättning så att klänningen skulle vara mest framträdande. Här har vi gjort små flätor och lockat resen av håret i bak.



Efter att lockarna fått hänga till sig en stund drog vi isär dem mer för ökad volym och längd.

En bild tagen ute

och här är det vackra paret på väg till festen....


När jag kommit hem var vädret återigen soligt efter att ha varit lite mulet under dagen. Jag passade då på att ta med kameran och fotografera alla de olika aklejor som blommar. De frösätter sig hej vilt runt om i trädgården och korsas med varandra helt utan min hjälp


det är svårt att fota i solljus men då jag varken är någon mästerfotograf eller har någon superkamera så får dessa bilder duga...


en liten favorit...


dessa blå har jag många av...


även ljusrosa har tillkommit...


denna mörka skönhet gillar jag nog bäst...i alla fall i år...


den kontrasterar fint mot den vita


I denna ljuva sommartid...

:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar