tisdag 7 juni 2011

Trädäcket och vindskyddet klart!

Maken arbetade hårt i fredags och lördags och på lördags eftermiddagen hjälptes vi åt med den höga delen av vindskyddet vilket resulterade i att trädäcket blev (nästan) klart!


Vindskyddet i närbild, våra mått och önskemål stämde inte med de plank som fanns på markanden utan vi konstruerade ett eget. Jag ville samtidigt ha tätare mellan spjälorna då grannens tomt ligger ganska nära trädäcket.



På eftermiddagen ställde jag på möblerna så att vi skulle kunna sitta där för den första drinken i solskenet :)


I söndags tog vi en vilodag från arbetet, jag hade ont i foten och maken hade nog överarbetat höften i alla lyft och böjningar.

Men under måndagen fortsatte vi med den sista lägre delen av vindskyddet och detta är slutresultatet. Vädret har varit helt fantastiskt hela helgen.

Idag när jag skulle ta kort på det färdiga resultatet så öste regnet ner, det har varit väldigt varmt och på eftermiddagen dundrade åskan igång. Det var en skön friskhet i luften efter åskan och regnet.


Vid husväggen har den gula dagliljan och vallmon slagit ut i full blom.

Jag hade tänk ta kort på alla de olika aklejor jag har i "skuggrabatten" men eftersom det regnar så sparar jag det till en annan dag.

I morgon åker jag till Askersund för att hjälpa J. med hennes frisyr, hon ska på studentbal på kvällen. Vi åker även till Hallsberg och Askersund under fredagen då hon tar studenten. Mina två "småttingar" får vänta med skolavslutning till fredagen den 17 och själv får jag arbeta fram till midsommar innan jag får 7 veckors semester, detta ser vi fram emot jag och barnen :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar