torsdag 2 juni 2011

Långhelg!

Grattis på födelsedagen Anders!

Maken fyller år idag och vi uppvaktade med paket klockan 8, tröja, golfhandduk och trådlösa hörlurar. Sedan somnade vi om en stund igen, det är ju ändå helgdag...

Maken däremot gick upp och började arbeta med det blivande trädäcket.

Jag blev av med stygnen i går och fick ordinerat att ta det lungt i helgen då såret fortfarande varade och inte var helt läkt. Den ordinationen var inte svår att ta till sig, däremot blir jag lite rastlös eftersom det finns mycket att göra i trädgården. Men ogräs och plantering är ju inget som springer ifrån mig...

Jag tog dock med kameran ut på en rundvandring, den fantastiska vallmon är på väg att slå ut

i samma rabatt finns det bland annat lupin och akleja som också blommar nu
här är min skuggrabatt, nu i full sol. Den är väldigt blå och grön nu


mer blått, bergsvallmon blommar!


Här har duktiga maken grävt ur för altanen, fyllt på med sättsand och börjat väga av med stenplattorna. Han har för avsikt att påbörja bygga ihop reglarna imorgon . Återkommer med dokumentation


Det blir förhoppningsvis en kvällsdrink på nya soldäcket på lördag kväll :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar