fredag 3 juni 2011

Trädäcksbygge!

Maken for iväg tidigt i morses för att inhandla virke till trädäcket och när jag kom tillbaka från frissan hade han hunnit en bra bit på väg med ramen.


På eftermiddagen hade han hunnit börja lägga golvet




Mamma kom och hjälpte mig med lite plantering, jag är fortfarande lite orörlig i foten och så får det absolut inte komma in smuts i såret. Då är min snälla mamma så behjälplig med planteringsbestyren. Ett stort tack mamma!
Sonen gick sedan en runda och tog lite kort. Här har han fotat sin rosenböna(längst till vänster)som han sått på skolan. Han fick även med de två krukorna med luktärtor och träkaret med slingerkrasse.

Här har han fotat mer av slingerkrassen, även soffan och lökplanteringen är med



Här fotar sonen den nyplanterade purjolöken :)



När vi satt änglatrumpeten, minipaprikan och chilin i större krukor så fick de flytta upp på det nya trädäcket.



Maken fick avsluta arbetet vid 18 tiden då trallskruven tog slut, han hade då hunnit så här långt. inte mycket att göra imorgon alltså, Bra jobbat Anders!



Vi funderar nu på hur vindskyddet ska se ut, det blir beslutat på brädgården imorgon... kanske att jag kan visa hur det ser ut imorgon eller på söndag :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar