lördag 30 juli 2011

Hundbesök och blommor

Igår hade vi besök av vänner från Askersund, de hade med sin hund Julia. Hon var lite större än vår Kelly. Här sitter de båda väldigt fint i djup koncentration, vår dotter har godis i den lilla blåa påsen :) Då är fokus fullständig på den som håller i påsen




Höstanemonen har slagit ut
den blå klematisen vid martinihörnan blommar fint

den har många blommor och förgyller ingången till den lilla hörnan

blomkålen är på gång, den är dock inte stor. Jag gallrade lite för sent och så hade de nog önskat lite mer vatten...

bara en mörk solros tog sig, däremot var fröerna från förra årets vita malva mer grovänlig

även luktärterna klättrar och blommar fint

Jag tog ut skrivbordet i garaget idag och började slipa det och måla om det. Det ska bli svart. Jag har dock haft svårt att lägga upp bilder idag, de bilderna kan jag förhoppningsvis lägga upp imorgon.

Nu ska jag spöa maken i ett parti yatzy, jag måste ju försvara vinnartiteln från igår :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar