torsdag 28 juli 2011

Saft och gelé

Idag blev vinbären kokta och slutresultatet blev åtta (nästan nio) flaskor saft och fem burkar gelé

På eftermiddagen var jag över hos en granne som har mycket körsbär, för att plocka några liter till ytterligare saftkok. Tidigare i veckan gav hon mig ett enkelt recept och bjöd oss att plocka eftersom hon inte skulle plocka mer. Det var väldigt snällt, Tack P.!
Denna saft ska stå i åtta dagar innan den silas och kokas samman med socker. Därav var det ganska enkelt att blanda ihop den idag efter all annan saftkokning :)
I Morgon har jag tid på vårdcentralen, jag har fått mycket eksem på armar och händer och igår svullnade mina ögon. Jag hoppas på att få en snabb dunderkur mot allargi.
I helgen har vi inget särskilt bokat, vi väntar besök från Askersund någon av dagarna annars är det bara löst och ledigt, det är skönt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar