måndag 25 juli 2011

Semesterbilder

Några semesterdagar tillbringades i Lysekil vid Siviks camping


vi var bland annat inne i Lysekil, besökte Smögen och fiskade krabbor Hemma har stockrosen slagit ut


växtligheten är stor vid martinihörnan, det går knappt komma in där :)Detta beror i coh för sig på att jag felplacerat en hög växt nära gången, den ska flyttas till hösten


Godingen Kelly är med överallt i trädgården


Den mörka daglilljan står i full blom


Igelkotten "Kotte" kommer på besök ibland


Vi har byggt klart spaljén, till hösten ska jag nog anlägga rabatten. Men lilla Kelly hjälper allt för gärna till och gräver så jag kanske sparar grävningen till nästa vår...


Det är underbara knoppar på den svarta liljan, jag älskar den förväntansfulla tiden när blommor står i knopp!

Änglatrumpeten stoltserar med en mängd knoppar och blommor


vi har även börjat skörda egna grönsaker, här en underbar knippe med små morötter


det är även härligt att plocka små buketter med luktärtor


Vi beställde och fick sex kubik ved, vilket betydde lite extra semesterarbete :) Men maken och jag samarbetade bra så det tog inte mer än två halvdagar att stapla allt




här har jag börjat stapla ved bakom förrrådet, när det blev fullt här fick resten plats inne i förrådet

Maken har haft sina semesterveckor och började arbeta idag. jag och barnen har tre veckor ledigt till och kan ägna den tiden till hunden och förhoppningsvis får vi lite sol så vi kan åka till stranden och bada. Vädret har varit lite ostadigt de senaste dagarna så sol och värme skulle sitta fint nu :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar