söndag 31 juli 2011

Skrivbordsrenovering

Kelly är så sugen på att leka med katten Nova men det är inte ömsesidigt, Kelly går efter Nova på behörigt avstånd och försöker få igång katten. Nova fräser dock ifrån ordentligt när hon tycker det går för långt...


och allt Kelly vill är att leka lite, Nova är en dam på 11 år och inte lika leksugen som hon var då hon var yngre :)


Här är skrivbordet utburet i garaget och slipningen påbörjad

Här är skrivbordet målat första gången


även lådorna har fått en omgång färg

Idag när jag var ute och målade skrivbordet en andra gång kom jag på att jag hade en udda stol som jag kunde måla om så det passar till skrivbordet. Sagt och gjort, nu står den och torkar och imorgon får den sin andra strykning. Då är förhoppningsvis skrivbordet klart. Då behöver jag bara hitta några nya knoppar till lådorna, de gamla var trasiga och en av lådorna saknade knopp. Men det är ju ett roligt problem :)

I eftermiddag bär det iväg på kalas, vi ska fira barnens kusin som fyller 14 och svågern som också fyller år de närmaste dagarna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar