tisdag 12 april 2011

Blötlagda fröer

Jag köpte lite fröer på mässan i söndags och idag blötlade jag dem. Sen var jag ute i förrådet och försökte finna planteringslådan men den har jag placerat på ett väldigt bra ställe så den hittade jag inte...det var flera år sedan som jag förgrodde fröer inne (en otrolig platsbrist) så jag kan även ha slängt den om den var sliten...kommer inte riktigt ihåg. I vilket fall som helst får jag åka och införskaffa en ny planteringslåda imorgon. Det kan ju även sluta med att jag hemkommer med fler fröer, men jag ska då försöka hålla mig till fröer som jag kan så direkt i odlingslådorna ute.

Det blev en indiankrasse och tre luktärter;


Indiankrasse, Ice age (Gräddvit sllingerkrasse)

Luktärt, Mrs. Collier (Cremevita till milt pastellgula blommor)

Luktärt, Mammoth (Storblommande i blandade färger)

Luktärt, Black Knight (mörkt kastanjefärgad med svart lyster)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar