torsdag 14 april 2011

fröna i jord

Ibland är det riktigt spännande att ladda ner bilder från kameran, det dyker upp foton som jag inte känner igen. Det kan ta ett litet tag att identifiera vad det föreställer. Här har sonen lånat kameran och fotat en av legogubbarna.


Här har jag fått ner mina fröer. Jag lånar plats i sonens fönster eftersom han har det bredaste fönsterbrädet. Jag köpte ett väldigt fiffigt litet drivhus med matta och bevattning underifrån. Jag har ju en förmåga att förvandla alla mina växter till ökenväxter men det är nog inte det optimala för fröer som ska gro. De behöver nog en jämnare bevattning. I tvättstugan ställde jag krukorna med gladioluslökar. Det är två olika sorter; Callianthus och Byzantinus
Nu är målet att vara klar med alla plantförflyttningarna tills dessa växter ska ut, men jag har ju 6-8 veckor på mig så det ska nog gå bra. I synnerhet med tanke på att jag har påsklov nästa vecka. Det ser jag verkligen fram emot :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar