lördag 9 april 2011

Vårarbetet igång

Idag har det hänt en hel del i trädgården, i vissa fall bara halvfärdiga arbeten men dock påbörjade!

Maken och jag tog en diskussion om möjlig avgränsning mot dungen och mitt förslag om armeringsmatta föll i god jord. När jag kom hem efter morgonens kvinnofrukost hade maken sågat och delat upp hela trädhögen till ved. Vi for och inhandlade rör, cement och "hållare" och när vi om hem började vi gräva lite. Det slutade med att vi grävt alla hål, satt i rören , hällt i cement och satt i hållarna/fötterna. Nu är det bara resten kvar :)

Jag påbörjade min flätning med de grövre grenarna. Denna skärm hamnar mellan det gamla planket och den nya avgränsningen. Det kommer nog att gå åt en hel del pinnar... Jag fick några små pinnar över och kunde fortsätta med den lilla skärmen, en rutrad till klar.
Jag gick en sväng på torget i morses och kunde inte motstå en julros som stod där, när vi sedan var på Coop bygg hittade jag äpplet och päronet.
Jag påskpyntade lite på framsidan och satte vita fjädrar runt björkkransen.
Imorgon blir det resa till Örebro och trädgårdsmässan där, med förhoppning om en hel massa inspiration!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar