söndag 3 april 2011

Klippning

Det var regnigt och dimmigt idag men temperaturen var väldigt behaglig. Vi lade krattningen åt sidan och gav oss på buskar och träd på baksidan istället. Maken tog fram motorsågen och kapade en rönn, spireabuskar och jag klippte ner jasminbusken.

Vid utkanten av vår trädgård växte en lönn och ett gammalt äppelträd som varit i vägen och hängt över på vår sida. De står vid en allmän dunge och vi tog beslutet att kapa ner dem eftersom de hängde över på vår tomt, man får säkert inte göra så men då är det bäst att låta bli att fråga...

Här ska nu en avgränsning i form av ett flätad skärm upp, jag tänkte använda mig av grenarna från träden vi tagit ner idag. Från rönnen tog jag de smalare grenarna och flätade in dem i en bit armeringsmatta, jag hann klart med en rutrad. Jag tänkte lämna varannan rad tom och sedan se hur det ser ut och var jag ska placera den.
Här är de grövre grenarna till den stora skärmen.
Nu hoppas jag att värmen håller i sig och att solen tittar fram i veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar