torsdag 7 april 2011

En sväng i trädgården

Jag har funderat fram och tillbaka om hur jag vill ha det med avgränsningen mot dungen och cykelbanan. Det sista som var på tapeten var bokhäck men nu har jag börjat vackla. Jag är nog tillbaka till armeringsmatta och klätterväxter. Idag kom det ett reklamblad från Lidens gardencenter i lidköping och där blev jag sugen på kaprifol, klätterrosor och klematis. Jag var sedan tidigare inne på humle och pipranka. Man kan även göra så mycket mer med en armeringsmatta, jag har under längre tid varit på jakt efter plåt att fläta in i mattan och fann i dag denna bild på nätet som inspiration, lånad från




Jag flyttar växter och jord runt bland rabatterna och då kan växtkombinationer och färger dyka upp lite slumpmässigt ibland, lite gult och lite lilarandigt var det här.. Nu är julrosen på gång ordentligt, här sträcker den sig så gott dem kan mot den sena eftermiddagssolen :) Idag åkte vi med eleverna till hornborgasjön och tittade på fågellivet och då i synnerhet tranorna
Det är häftigt att se en samling på över 15000 tranor på ett område
Till helgen har jag stora planer för trädgården, om nu vädret är med mig. Söndagen ska dock ägnas åt trädgård utan det tunga arbetet, då åker jag och vännen M till trädgårdsmässan i Örebro. Det ska bli kul med inspiration, växter och förhoppningsvis roliga inköp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar