lördag 2 april 2011

Påbörjad vårstädning

Även om inte solen sken idag så var det fantastiskt skönt att vara ute och jobba i trädgården. När jag räfsat undan lite löv från i höstas så såg jag att det äntligen är knoppar på julrosen. Den har inte blommat tidigare så det ska bli spännande att följa den i vår.

På framsidan har lavendeln brett ut sig ordentligt, den är bara risig nu.

jag klippte ner den så nu är det bara rosorna som ser risiga ut...
Nu kom snödropparna fram ordentligt, de har fört en bortglömd tillvaro bakom all lavendel.
även krokusen är på väg upp
Hoppas på bra väder även imorgon så att lite av löven blir uppkrattade, då är även maken hemma och kan hjälpa till. Idag är han och dottern i Tibro på årets sista hockeymatch. Nästa söndag inträffas dock den viktigaste matchen, den mellan barn och föräldrar. De avstår jag ifrån eftersom jag har förra årets match i alldeles för färskt minne. Det var då jag bröt armen. I år tar jag det säkra före det osäkra och lämnar stan. Jag och vännen M åker till Örebro och trädgårdsmässan där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar