måndag 17 maj 2010

Äntligen sådd!

Efter arbetet åkte jag och inhandlade lite fröer, kogödsel och jord. Sedan startade jobbet med att fylla på med gödsel och jord innan sådden kan påbörjas. Här sår jag i den öppna lådan, efter att ha sått klart i de två sålådorna med lock.
Här är fröpåsarna som kom med i år:
  • Morot
  • låg sockerärt
  • blandsallad
  • ruccolasallad
  • polkagrisrödbeta
  • vanlig rödbeta
  • vit malva
  • buskkrasse
  • Gul lök fick plats också

Jag fick spara fyra platser där majsplantorna ska stå när de är redo för utplantering

Detta är min planteringsruta, en svart och en röd vinbärsbuske, två odlingslådor med lock och en öppen odlingslåda. I bakkant ska stolpar upp där armeringsmatta ska fästas. Det ska vara som insynsskydd och klätterställning. förhoppningsvis blir det till helgen.

Här står tre nya sparrisplantor och väntar på plantering, två tidigare har dött och en fick jag extra plats för eftersom jag tog bort en övervuxen oregano.




Det är så skönt med de ljusa kvällarna och att det finns tid att gå ut efter att barnen gått och lagt sig. Det vore dock skönt om värmen kom, idag hade jag dubbla fleccetröjor på mig när jag var ute efter åtta och jobbade :) även om det var 11 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar