söndag 2 maj 2010

I fredags blev jag av med gipset :) Nu kan jag arbeta på ordentligt, jag har så mycket att göra i trädgården och så lite tid...ungefär som alla andra skulle jag tro. I lördags lämnade jag dock trädgården och tog jag med mamma och hennes sambo ut till Vårrundan på Kinnekulle. Mina barn var inte sugna på att följa med utan stannade hemma med pappa. I kinnekulle hann vi bland annat med att besöka tomatodlingen där jag köpte tomater och majsplantor!, falkängarna med många hantverkare och Hannu Sarenströms fantastiska trädgård.
Det var en ganska kall och mulen dag men det gjorde inget, det var så trevligt att åka runt på denna underbara blommande kulle.

Idag har jag dock ägnat mig åt min trädgård och för att få någon fason på den måste vedhögen bort, denna vackra syn möter mig på baksidan!


Jag började med att bygga upp sidostöd mot den nu färdigmålade väggen. Här har jag börjat stapla några vedklampar. Dottern var med och körde två skottkärror med ved innan hon tröttnade, sonen försvann mystiskt när jag nämnde att de kunde hjälpa mig :)


När maken kommit hem från golfbanan och började köra ved kunde jag ägna mig åt staplandet och då gick det undan! Här är det fullt och frågan var då var resten skulle ligga. Vi rensade då ut allt från insidan av förrådet där vi har en hel massa saker, bland annat tre gräsklippare(varav 2 trasiga...), två gamla plastbord (som en gång varit vita),en rulle gunnebostaket. Vi gjorde en tippenhög och helt plötsligt hade vi massvist med utrymme i förrådet :)på gräsmattan var det åter lika fullt som när veden låg där...

Då hamnade resten av veden inne i förrådet vid den bakre väggen. Jag städade ur och fick en underbar ordning i förrådet, jag kom till och med fram till min arbetsbänk som jag inte sett på fler år!

Nu är jag riktigt nöjd med dagens arbete!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar