lördag 15 maj 2010

Det har gått några dagar sedan jag bloggade sist. Jag har hunnit fylla fyrtio! Med tillhörande kalas, däremot har jag inte hunnit med att arbeta så mycket i trädgården som jag önskat. Men idag var det en fantastisk dag för trädgårdsarbete. Jag planterade en uppstammad krusbär som jag fått av mina arbetskamrater, planterade om en gul pensé som jag fått på kalaset och nu har jag bara en rosa astillbe kvar att finna en bra plats till. Nu krånglar min dator och jag har problem med att bifoga bilder.

Jag har bytt ut blommorna i krukorna på framsidan, rensat i några rabatter och njuter nu av tulpanerna som nu börjar slå ut. Jag älskar tulpaner i knopp, när man knappt anar färgen och de står i givakt i väntan på värme för att slå ut. Jag fotade tulpanerna i knopp och nu när de slagit ut, får se om jag får in bilderna imorgon.

Jag hoppades att vår altan skulle rasa under snötyngden men den höll tyvärr...det var bara hängrännorna som rasade och dem försökte vi få ordning på idag. Imorgon ska altanen städas och ställas iordning. Vi har infravärme som ska installeras så att sommarens fester ska kunna avnjutas på altanen även om värmen inte är den högsta, det är ju inte alltid den svenska sommaren är så varm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar