torsdag 20 maj 2010

Lite nya växter

Skjutsade mamma till den lokala handelsträdgården, hon skulle köpa en handbukett till en begravning imorgon, vilket resulterade i att jag kom hem med tre nya växter,
Vallmo, solhatt och ängsnäva!
Under eftermiddagen och kvällen har jag hunnit med att jobba lite i hörnan. Även om jag tog en omväg förbi M för en kopp kaffe och för att insupa lite inspiration från hennes fina radhusträdgård. Det har varit fantastiskt väder idag, över 20 grader även om molnen varit framme större delen av dagen, nu är klockan 22.50 och det är fortfarande 18 grader ute!
Här är en söt växt som jag fått av herr och fru T, de har underbara växter som de gärna delar med sig av genom deras dotter M. Jag vet dock inte alltid namnet på dessa fina gåvor :) Ska försöka att fånga den på bild imorgon med blommorna utslagna, var ute lite sent och jobbade med kameran idag.

Planterade även de tre nya växterna i rabatten i hörnan, där är det en salig blandning av både höjder, växter och färger... De växter jag får sätter jag där de får plats och när de sedan växer och blommar ser jag om platsen passar eller inte, jag får allt som oftast flytta runt de små plantorna :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar