söndag 16 maj 2010

Trädgårdshelg

Nu har vi hunnit med en hel del den här helgen, det känns så skönt att "komma i kapp". Nya hängrännan vid altanen är uppe (snön tog den gamla, synd att inte hela altanen åkte med...), flera rabatter är rensade, altanen är städad och iordningställd + infravärmen, den stora singelytan är rensad och sålådorna är rensade. Tänkte se om jag hinner köpa lite fröer och så imorgon.
För en dryg vecka sedan såg tulpanerna ut på detta spännande sätt

och nu i helgen sprack de ut i full blom


Här planterade jag det uppstammade krusbäret som jag fick i 40 årspresent av mina arbetskamrater, det står bra mellan martinihörnan och vinbärsbuskarna.


Fick till min glädje se att sparrisen är på gång, det händer väldigt mycket nu :)

För cirka 2 veckor sedan planterade jag nya blommor i krukorna på framsidan. hittade en rolig växt, som jag tyvärr ej vet namnet på, som ska gilla att stå i full sol, vilket det ofta är här på framsidan. De har även klarat de kalla nättern som vi haft.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar