onsdag 19 maj 2010

Mycket annat...

blev gjort idag men inget i trädgården. Vädret var fantastiskt idag och jag har förmånen att ha ett arbete där en del av tiden tillbringas ute. Jag hoppas att morgondagen blir lika fin för då slutar jag klockan ett och planerar att vara i trädgården hela eftermiddagen och kvällen.
Familjens kock är inte hemma (maken är på affärsresa) men mat går att köpa färdig och ätas på altanen om vädret tillåter :) Tiden som jag sparar kan läggas på trädgårdsarbete. Det är tillexempel fortfarande en långsida på förrådet som inte har blivit varken grundat eller målat, vårstädning behövs på flera ställe och plattor behöver kantas. Gräset väller över plattorna, det är enda stället gräset växer på, resten är mossa...men jag har förlikat mig med att mossan både är grön och mjuk och för inget krig emot den längre! och blir det tid över kan den ju användas till att bara sitta och njuta av grönskan och fågelsången.
Igår hade vi besök av en steglits vid fågelbordet, det var en vacker lite fågel som jag inte sett förut. Båda barnen fick också tillfälle att se den då den kom två gånger för att äta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar